Wedding planner

Kochani, ostatnio byłam na najwspanialszym weselu w historii. A w dodatku jak niecodziennym. Luty z zasady nie jest miesiącem, który pary młode wybierają na zaślubiny, lecz tym razem okazał się strzałem w dziesiątkę. Wesele odbywało się nieopodal Jeleniej Góry, w pięknych Karkonoszach. Byliście tam kiedyś? Magiczna, górska kraina. Ja wróciłam z tego miejsca absolutnie zakochana i już zakomunikowałam mężowi, że z pewnością w lecie tam wrócimy. W kolejnym artykule opowiem wam nieco więcej o tym jak się bawiliśmy.

Ogólnie samo wesele było dość niespodziewane, zarówno dla nas, całej rodziny, jak i myślę samej pary młodej. Dlaczego? Zaproszenia otrzymaliśmy 6 tygodni przed ślubem. Późno, prawda? Ale jak się potem okazało samo planowanie ślubu młodzi rozpoczęli na 2 miesiące przed ceremonią. Istne szaleństwo. Bez dwóch zdań całość udała się dzięki pomocy wedding plannerki, sami nie daliby rady zorganizować tego w tak krótkim czasie. Podczas gdy para młoda skupiała się na ustalaniu listy gości oraz wybierała suknie ślubne i garnitury, wedding plannerka zajęła się organizacją wszystkich aspektów ceremonii ślubnej oraz samego wesela. Przyznaj szczerze, że jak tak poobserwowałam tą konsultantkę ślubną i trochę z nią poplotkowałam, to aż sama zapragnęłam zmienić profesję i nawet tak dodatkowo, hobbystycznie się tym zająć. I uwaga, podjęłam nawet kroki ku temu – za miesiąc zaczynam kurs na wedding plannera.

Co robi wedding planner

W praktyce wygląda to mniej więcej tak. Pierwsze spotkanie z wedding plannerem jest bezpłatne i niezobowiązujące. Standardowo przy kawce. Wedding planner opowiada parze młodej o swojej drodze działania, natomiast para młoda określa swoje oczekiwania. Jeśli spotkają się w pół drogi to podejmują współpracę. Moi nowożeńcy nie mieli czasu niestety na więcej niż jedno spotkanie, dlatego wybrali pierwszą wedding planerkę, jaką znaleźli w internecie, która na szczęście okazała się strzałem w dziesiątkę. W skład obowiązków wedding plannera wchodzi oczywiście koordynacja ślubu i przyjęcia weselnego, więc jest z młodymi przez niemal cały weselny dzień. Jednak to jest już wisienka na torcie. Najważniejsze jest to co się dzieje przed tym wielkim dniem. Konsultant weselny dba o wybór najodpowiedniejszego miejsca do przeprowadzenia ceremonii ślubu oraz przedstawia przyszłym nowożeńcom  najlepsze propozycje sal weselnych w danym regionie. Dodatkowo zajmuje się on stworzeniem całej koncepcji stylistycznej – począwszy od wyboru motywu, dekoracji, kwiatów, skończywszy na drobnych detalach. W skład obowiązków weselnego planera wchodzi również wybór i selekcja profesjonalnych usługodawców, tj. fotografa, kamerzysty, dj lub zespołu, transportu dla gości, zaproszeń, atrakcji weselnych oraz upominków dla gości. Prawdę mówiąc to taki wedding planner zajmuje się wszystkim co sobie para młoda zażyczy – spełnia każde ich życzenie.

Jak sami widzicie praca może nie jest łatwa, ale ile satysfakcji daje! Trzymajcie za mnie kciuki!